wtorek, 18 czerwca 2013

Wraca pomysł trasy S7 przez Puszczę

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad znów wraca do pomysłu przeprowadzenia trasy ekspresowej do Gdańska przez obrzeża Kampinoskiego Parku Narodowego. Wkrótce rozpoczną się spotkania konsultacyjne w tej sprawie. Spotkania odbędą się:
- 20.06.2013 r. godz. 18.00, Integracyjne Centrum Sportowe w Łomiankach, ul. Staszica 2, sala widowiskowa;
- 21.06.2013 r. godz. 18.00, sala konferencyjna Urzędu Gminy Czosnów przy ul. Gminnej 6 (sala nr 18);
- 24.06.2013 r. godz. 18.00, Ratusz UD Bielany przy ul. Żeromskiego 29, sala widowiskowa;
- 25.06.2013 r. godz. 18.00, aula w Wyższej Szkole Edukacji w Sporcie ul. Waldorffa 41 (dawniej ul. Powązkowska 59) Warszawa – Bemowo.


Przypomnijmy, że prace nad trasą na odcinku Warszawa-Czosnów zahamowały, gdy Wojewódzki Sąd Administracyjny uchylił w październiku 2011 roku decyzję środowiskową w sprawie jej przebiegu. Przypomnę, że trasa ma biec na obrzeżach KPN-u, przez Wólkę Węglową oraz Łomianki-Dąbrowę. Jak wynika z dokumentów opublikowanych przez Dyrekcję, w miejscach tych przewidziano jedno duże i kilka małych przejść dla zwierząt. Z mapą projektowanej trasy można zapoznać się TU.

5 komentarzy:

  1. Mam nadzieję, że jednak wybiorą ten wariant przez Wisłostradę...

    OdpowiedzUsuń
  2. Wariant IIB prowadzi trasę S7 przez Puszczę Kampinowską i Uroczysko Bemowo gdzie ostatnio pojawiło sięsporo łosi dzisków. Czy Generalna dyrekcja Dróg planuje wszsytkie zwierzęta wytepić i ludzi któzy tam wypoczywają. Mieszkańcy chomiczówki nie zgadzają się na taki przebieg trasy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Co to jest Puszcza Kampinowska?

    OdpowiedzUsuń
  4. Słusznie bo po pierwsze Puszcza Kampinoska ;) Po drugie, choć jako mieszkaniec Wólki Węglowej nie jestem za, lecz trzeba dozę realizmu utrzymać. Jak widać i tak zbudują. Teraz ważne jest by zbudowali to z jak najmniejszym oddziaływaniem, a to zawsze oznacza kompromisy. Ja oprócz tego, że dostrzegłem, powyższe kwestie to także likwidacja LPR (lotnicze pogotowie ratunkowe) i wiele innych, nie pisząc o wyburzeniach. Lista wyburzeń wariantu I jest jeszcze dłuższa. Według mnie wariant II spośród kilku, które miałem okazję analizować (2009), był najbardziej kompromisowo akceptowalny. Wybór wariantu wzdłuż wisłostrady, logika mi mówi, że jest on raczej pro forma, by był, niż zamierzają go realizować, ale w naszym kraju wszystko jest możliwe i faktycznie i dla mnie jest on najbardziej akceptowalny, lecz jego koszty...

    OdpowiedzUsuń
  5. znowu wraca polityka, czyli głupota i brak rozsądku, najlepiej wyciąć z 10h lasu,wyburzyć 100 domów, zamiast budować tak jak zaplanowano to 40 lat temu, gdzie pozostawiony jest teren pod tę inwestycję i czeka ... rozumiem zamiast pod ekspresówkę to na budowę kolejnych bloków na terenie do tego nie przeznaczonym

    OdpowiedzUsuń